Företagshjälp
Idag finns det miljontals retailbutiker, och du måste slåss varje dag för att din butik ska överleva. Det är många som avskräcks för att starta eget, men idag finns det massor med företag som kan hjälpa dig med att starta en egen retailbutik. Anställer du dem så utvecklar du din butik, och du kan vara säker på att du verkligen har försökt fått ut allt du kan ur din affärsidé.
För att hjälpa dig genom alla svåra ord i businessvärlden så kommer en liten ordlista här:
- Butikskommunikation innebär att du ökar kommunikationen med dina kunder, både med reklam och personliga möten.
- Trafikdrivande kommunikation som gör att konsumenten kommer till din butik. Här tillämpar man ett arbetssätt som är oberoende av media och som även ser närmiljön utanför butiken som en viktig plats i mötet med konsumenten.
- Säljdrivande kommunikation som gör att konsumenten handlar, samt ger mer försäljning. Här använder man sig av kampanjer, förpackningsdesign, butikskommunikation och actionmarketing. Metoderna är många, syftet är alltid att få avslut i butiken.
- Alla butiker måste ha ett butikskoncept, och det gäller utseendet, ytor för kampanjer, förpackningsdesign, belysning och produktexponering. Med ett butikskoncept har din affär ett tema, en personlighet. Den ska passa för produkterna den säljer, och de ska passa för kunderna.
- Implementation innebär att du får en idé, genomför den och får resultat.
- Work-shop.se har massor av olika erbjudanden, och där kan du också läsa mer om olika saker, t.ex. Management Consulting, Category management, Visual Merchandiser, Action Marketing, Trade Marketing och Distributionsstrategi. Du kan enkelt kontakta dem via mail eller telefon för att prata och beställa deras hjälp.
- Med rätt utveckling kan din butik bli stor, och du behöver inte kämpa varje dag bara för att överleva.
Besök Workshop för mer information om butikskommunikation och butikskoncept.